Translate

16 Kasım 2012 Cuma

Yeni Bir Focus!

2008 Kasım ayından bu yana kullanmakta olduğum Ford Focus Sedan 1.6 100 BG, A/T aracı, 4 yıl ve 100 000 km yi görmesi ile beraber sonunda değiştirmiş bulunuyorum. Yeni araç, bu sayfaların da ana konusu olan ve isim babalığını yapan bir "Yeni Ford Focus Sedan 1.6L, Duratec, 125 PS, Powershift A/T TrendX". (İlk tercihim Ecoboost 999 cc olmasına rağmen, A/T seçeneğinin olmaması kararımı etkiledi).



Sizlerle dönem dönem, bu yeni araç ile ilgili deneyimlerimi paylaşacağım. İşte ilk izlenimler:

Ford'un, daha önceden S-Max, Galaxy ve Mondeo'da denediği ve 2008 makyaji ile beraber Focus'da da uygulamaya başladığı "Kinetik Tasarım" felsefesi, artık Yeni Ford Focus'ta olgunluk dönemine girmiş denilebilir. Muhteşem tasarımı, şu anda sınıfındaki en çekici sedan tacını Focus'a kazandırmakta zorlanmıyor. İlave 25 Bg, bu orta sınıf aracın hakettiği gücü nihayet vermiş ve sonuç; gaza basınca giden bir A/T Focus! 6 ileri Powershift'te uygulanan çift kavrama sistemi ise, vites değişimlerinden önce ilave kavrama kolu ile bir sonraki dişliyi hazırladığı için, neredeyse pürüzsüz bir sürüş gerçekleştirmek mümkün.

Bir önceki kasa ile aralarında bir bağlantı bulmak zor, tamamen yeni bir araba var karşımızda, sadece markası Ford Focus. Yeni anlayış, özellikle sürücü mahallini özel bir kumanda merkezine dönüştürerek aracın yolcu hacminden ayırmaya odaklandığı için, bazı konfor eksiklikleri göze çarpıyor. Arka kapı, liftback arka tasarımdan dolayı neredeyse %20 oranında ufalmış. Bu ise, eski kasayı da kullanan biri olarak, binişlerde zorluk yaşandığını hemen farketmeme sebep oluyor. Arka diz mesafesi ve baş yüksekliği de zayıflamış olan noktalar.

Orta konsolda, her ne kadar ilave eşya bölmeleri konulmaya gayret edilmişse de, eski aracımdaki eşyalarımı yeni araca sığdırmakta zorlandığımı belirtmeliyim. Örneğin, artık CD leri sığdırabileceğiniz bir orta bölme yok. Aynı şekilde torpido gözü de oldukça ufalmış. Sadece kapı içi gözlerde bir büyüme söz konusu. Ancak ilave usb girişi ve MP3 çalarlı müzik sistemi, artık neredeyse demode olacak bu teknolojiyi, 2012 ile beraber sonunda Focuslar'da da kullanıma sunmuş oluyor. 32 MB Sandisk Cruzer Edge ile hemen kullanıma geçtiğimi de belirtmeliyim (sorunsuz destekledi). Fakat Sony müzik sisteminin hiç bir versiyonda standart sunulmuyor olması ve sadece Titanium ile beraber opsiyon olarak alınabilen bir paket (Smart Paket) olması bence büyük bir eksiklik. Keza bu tip gelişmiş müzik sistemleri artık neredeyse A sınıfı araçlarda bile standart sunuluyor.

Bagaj kapağından bahsetmişken, arka tasarımdaki radikal çizgiler, yükleme eşiğinde olağanüstü bir daralmaya sebep olmuş. Hacim çok değişmese de, yükleyebileceğiniz eşyaların ebatları artık önemli hale geliyor.

Dinamik Tork Kontrol Sistemi
Dinamik Tork Kontrol Sistemi ile viraj alma esnasında aracın ön tekerlekleri arasındaki motor torku sürekli olarak denetleniyor ve ön tekerlekler arasındaki motor torku ihtiyaca göre optimum düzeyde dağıtılıyor.


Aracın en olumlu değişiklikleri, kontrol takımları, vites sistemleri, direksiyon gibi günlük sürekli kullanılan bölümlerinde, az da olsa mevcut bulunan kemikli geçişler, sert kullanım ve ergonomi hatalarının tamamen ortadan kaldırılmış olması. Çok kaliteli bir kullanım hissi veriyor araç.

Lastik ebatları 2 kademe birden atlayarak 195 yerine 215 e çıkartılmış ve bu da yol tutuşunu son derece olumlu etkiliyor. Kış şartlarındaki performansı ise merakla test etmeyi bekliyor olacağım.

2 yorum:

  1. Şu adresten görülebilir detaylar:

    http://www.ford.com.tr/SBE/fiyat-listeleri/binek-arac-fiyatlari

    Model Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Liste Fiyatı Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Destekli Kredili) Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)
    1.6L 125PS 4K Trend X 63.805 TL 61.290 TL 60.035 TL
    1.6L 125PS 4K Style 68.070 TL 65.385 TL 64.040 TL
    1.6L 125PS 4K Titanium 75.140 TL 72.170 TL 70.685 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. 4K Trend X 69.900 TL 67.140 TL 65.765 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. 4K Style 74.165 TL 71.235 TL 69.770 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. 4K Titanium 81.235 TL 78.025 TL 76.420 TL
    1.0L EcoBoost 125PS 4K Titanium 79.785 TL 76.625 TL 75.045 TL
    1.6L TDCi 95PS 4K Trend X 82.635 TL 77.735 TL 76.100 TL
    1.6L TDCi 115PS 4K Style 83.410 TL 78.465 TL 76.815 TL
    1.6L TDCi 115PS 4K Titanium 90.720 TL 85.335 TL 83.540 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. 4K Trend X 90.530 TL 85.155 TL 83.360 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. 4K Style 91.310 TL 85.885 TL 84.080 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. 4K Titanium 98.615 TL 92.755 TL 90.800 TL
    1.6L 125PS 5K Trend X 63.805 TL 61.290 TL 60.035 TL
    1.6L 125PS 5K Style 68.070 TL 65.385 TL 64.040 TL
    1.6L 125PS 5K Titanium 75.140 TL 72.170 TL 70.685 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. 5K Trend X 69.900 TL 67.140 TL 65.765 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. 5K Style 74.165 TL 71.235 TL 69.770 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. 5K Titanium 81.235 TL 78.025 TL 76.420 TL
    1.0L EcoBoost 125PS 5K Titanium 79.785 TL 76.625 TL 75.045 TL
    1.6L TDCi 95PS 5K Trend X 79.755 TL 75.025 TL 73.450 TL
    1.6L TDCi 115PS 5K Style 83.410 TL 78.465 TL 76.815 TL
    1.6L TDCi 115PS 5K Titanium 90.720 TL 85.335 TL 83.540 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. 5K Trend X 87.650 TL 82.450 TL 80.715 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. 5K Style 91.310 TL 85.885 TL 84.080 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. 5K Titanium 98.615 TL 92.755 TL 90.800 TL
    1.6L 125PS PowerShift Otm. SW Titanium 82.455 TL 79.195 TL 77.565 TL
    1.6L TDCi 95PS SW Trend X 84.870 TL 79.835 TL 78.155 TL
    1.6L TDCi 115PS SW Style 84.625 TL 79.605 TL 77.930 TL
    1.6L TDCi 115PS SW Titanium 91.940 TL 86.480 TL 84.660 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. SW Trend X 92.760 TL 87.250 TL 85.415 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. SW Style 92.520 TL 87.025 TL 85.195 TL
    1.5L TDCi 120PS PowerShift Otm. SW Titanium 99.835 TL 93.900 TL 91.925 TL

    YanıtlaSil