Translate

16 Kasım 2012 Cuma

Yeni Bir Focus!

2008 Kasım ayından bu yana kullanmakta olduğum Ford Focus Sedan 1.6 100 BG, A/T aracı, 4 yıl ve 100 000 km yi görmesi ile beraber sonunda değiştirmiş bulunuyorum. Yeni araç, bu sayfaların da ana konusu olan ve isim babalığını yapan bir "Yeni Ford Focus Sedan 1.6L, Duratec, 125 PS, Powershift A/T TrendX". (İlk tercihim Ecoboost 999 cc olmasına rağmen, A/T seçeneğinin olmaması kararımı etkiledi).



Sizlerle dönem dönem, bu yeni araç ile ilgili deneyimlerimi paylaşacağım. İşte ilk izlenimler:

Ford'un, daha önceden S-Max, Galaxy ve Mondeo'da denediği ve 2008 makyaji ile beraber Focus'da da uygulamaya başladığı "Kinetik Tasarım" felsefesi, artık Yeni Ford Focus'ta olgunluk dönemine girmiş denilebilir. Muhteşem tasarımı, şu anda sınıfındaki en çekici sedan tacını Focus'a kazandırmakta zorlanmıyor. İlave 25 Bg, bu orta sınıf aracın hakettiği gücü nihayet vermiş ve sonuç; gaza basınca giden bir A/T Focus! 6 ileri Powershift'te uygulanan çift kavrama sistemi ise, vites değişimlerinden önce ilave kavrama kolu ile bir sonraki dişliyi hazırladığı için, neredeyse pürüzsüz bir sürüş gerçekleştirmek mümkün.

Bir önceki kasa ile aralarında bir bağlantı bulmak zor, tamamen yeni bir araba var karşımızda, sadece markası Ford Focus. Yeni anlayış, özellikle sürücü mahallini özel bir kumanda merkezine dönüştürerek aracın yolcu hacminden ayırmaya odaklandığı için, bazı konfor eksiklikleri göze çarpıyor. Arka kapı, liftback arka tasarımdan dolayı neredeyse %20 oranında ufalmış. Bu ise, eski kasayı da kullanan biri olarak, binişlerde zorluk yaşandığını hemen farketmeme sebep oluyor. Arka diz mesafesi ve baş yüksekliği de zayıflamış olan noktalar.

Orta konsolda, her ne kadar ilave eşya bölmeleri konulmaya gayret edilmişse de, eski aracımdaki eşyalarımı yeni araca sığdırmakta zorlandığımı belirtmeliyim. Örneğin, artık CD leri sığdırabileceğiniz bir orta bölme yok. Aynı şekilde torpido gözü de oldukça ufalmış. Sadece kapı içi gözlerde bir büyüme söz konusu. Ancak ilave usb girişi ve MP3 çalarlı müzik sistemi, artık neredeyse demode olacak bu teknolojiyi, 2012 ile beraber sonunda Focuslar'da da kullanıma sunmuş oluyor. 32 MB Sandisk Cruzer Edge ile hemen kullanıma geçtiğimi de belirtmeliyim (sorunsuz destekledi). Fakat Sony müzik sisteminin hiç bir versiyonda standart sunulmuyor olması ve sadece Titanium ile beraber opsiyon olarak alınabilen bir paket (Smart Paket) olması bence büyük bir eksiklik. Keza bu tip gelişmiş müzik sistemleri artık neredeyse A sınıfı araçlarda bile standart sunuluyor.

Bagaj kapağından bahsetmişken, arka tasarımdaki radikal çizgiler, yükleme eşiğinde olağanüstü bir daralmaya sebep olmuş. Hacim çok değişmese de, yükleyebileceğiniz eşyaların ebatları artık önemli hale geliyor.

Dinamik Tork Kontrol Sistemi
Dinamik Tork Kontrol Sistemi ile viraj alma esnasında aracın ön tekerlekleri arasındaki motor torku sürekli olarak denetleniyor ve ön tekerlekler arasındaki motor torku ihtiyaca göre optimum düzeyde dağıtılıyor.


Aracın en olumlu değişiklikleri, kontrol takımları, vites sistemleri, direksiyon gibi günlük sürekli kullanılan bölümlerinde, az da olsa mevcut bulunan kemikli geçişler, sert kullanım ve ergonomi hatalarının tamamen ortadan kaldırılmış olması. Çok kaliteli bir kullanım hissi veriyor araç.

Lastik ebatları 2 kademe birden atlayarak 195 yerine 215 e çıkartılmış ve bu da yol tutuşunu son derece olumlu etkiliyor. Kış şartlarındaki performansı ise merakla test etmeyi bekliyor olacağım.