Translate

3 Şubat 2011 Perşembe

cd6000 kod numarası da nedir?

Dün kabus gibi bir gündü. Bir süre, daha doğrusu sadece birkaç saat otoparkta duran mevcut aracım Focus 2009, geldiğimde kapıları bile açılmayacak şekilde idi. Uzaktan kumanda işe yaramayınca, anahtar ile sürücü kapısını açabildim, ancak arabada tık yoktu; akü bitmişti. Açık kalan bir far vb. olmaması olayı daha da gizemli hale getiriyordu. Velhasıl kelam, bir servis çağırdık ve takviye kablosu ile aküye güç verdik.

Fakat radyoyu açmak istediğimde, ekranında Code _____ diye yanıp sönen bir ibare çıkıverdi.


Tekrar servisi aradığımda, bunun normal olduğunu ve aracı servise getirmemi, teybi yerinden sökeceklerini ve 10 dakika sonunda çalışır hale geleceğini anlattı yetkili teknisyen.

Zamanım yok, henüz yaptıramadım. Emektar Nokia'mın internet radyosu özelliğini açarak müzik dinliyorum şimdilik. Ancak merak ettim ve nette bir arama yapınca, bu sorunu yaşayanların, fordownersclub içerisinde bir komün haline geldiklerini gördüm:

http://www.fordownersclub.com/forums/index.php?showtopic=2549

Bakalım, şu seri numarasını ben de bulabilirsem, çalıştırmayı deneyebilirim.

Ama neden bunu böyle yaptın Ford? Mutlaka güvenlikle, hırsızlık önlemeye yönelik bir olay ama değer mi?

31 Ocak 2011 Pazartesi

Focus'lu Hayat!

Uzun yıllardır kullanmakta olduğum şirket arabalarımdan hiçbiri, şu ana dek bir Ford olmamıştı. Daha önce görev aldığım firmalar, daha çok, ortak iş yapmakta olduğu uluslararası bağlantısı hangi ülkeden ise, o ülke markalarına yönelmekteydi. Fransız firmasında iken, R-12, R-9, R-11, R-19, daha sonraki bir firma Japon menşeili olduğu için Toyota Corolla, Türk firmasında iken Fiat Linea, derken, 2008 Kasım ayından sonra Ford Focus kullanmaya başladım.

Açıkçası, o ana dek, abimin kullandığı Ford KA dışında, bu marka hakkında bir bilgim pek yoktu. Arabaya da, bu sebeple biraz önyargılı yaklaştım. Ancak, birkaç hafta sonunda, bu aracın, sınıfındaki diğer rakiplerinin oldukça ötesinde olduğunu anladım.

Geçtiğimiz aylarda, 2 seneyi doldurduk. Periyodik bakımlar haricinde, servisle pek işim olmadı. Tabi unutmadan, ön camının sileceği ile ilgili yaşadığım sorunlar sebebi ile, yaklaşık 7-8 defa silecek lastiği ve 2 defa da, komple ön cam değiştirtmemi saymazsak.


Önümüzdeki yaz başında, bu aracın 2011 kasası, tamamen yenilenmiş tasarımı ile piyasaya sürülecek. 2010 Autoshow Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkan ve oldukça olumlu tepkiler alan yeni Ford Focus'u ben de, özel bir basın programı dahilinde test etme imkanı bulacağım.



Test sonuçlarını sizlerle paylaşacağım bir sonraki yazımda buluşmak üzere!