Translate

8 Mart 2011 Salı

Cenevre'den son Ford haberleri

Cenevre Otomobil Fuarı'ndan sızan son bilgileri değerlendirecek olursak, beklenilen yeni kasa Ford Focus, Nisan sonu ya da Mayis 2011 başı gibi Türkiye piyasasından satışa sunulacak. Bu seride gelecek modeller, 5 kapılı hatchback, 4 kapılı sedan ve 5 kapılı station wagon olacak gibi görünüyor. Bunun dışında, bu sene ilk defa Focus tüketicisine sunulacak yenilikler ise, Düşük Hız Güvenlik Sistemi,  Otomatik Park Sistemi, Şeritte Kalma Yardımcısı, İnsan Makine Arayüzü, Trafik İşareti Tanıma, Otomatik Uzun Far ve Sürücü Uyarı Sistemi, standart Otomatik Start/Stop  ve Şubat ayında Kemer'deki Ecoboost lansmanında, C-max üzerinde test etme imkanı bulduğum Dinamik Tork Kontrolü olarak sayılabilir. Açıkçası, bu sistemi denedikten sonra, kullanmakta olduğum Nissan Note ve 2009 Ford Focus ile, uygun olan hemen her virajda benzer bir beklenti içine girdiğimi de söylemeliyim.
Yeni kasa, 1.6 litre Ford EcoBoost benzinli motor ve bütünüyle yenilenen 1.6 litre Duratorq TDCi dizel motor ile piyasaya sürülecek. Bu da demektir ki, 1.6 hacimde 160 ve 180 PSI güce, artık Focus ile de ulaşabileceğiz. Haziran gibi, önünüzden yavaşça giden bir Focus'a selektör yapmadan önce bir kere daha düşünmek gerekecek gibi. 35-40 yaş ve üzeri grupta olanlarınız, 1980'lerdeki Ford Taunus S reklamını hatırlayacaktır, "Sol şeritte yeni bir Ford".



Yeni nesil Focus, Ford Motor Company'nin yeni global C segmenti platformundan üretilecek ilk model olma özelliğine de sahip.
Şu anda seri üretim Almanya Saarlouis ve ABD Michigan'daki ana Ford Focus montaj fabrikalarında başlıyor. Avrupa'daki üretim 2011 ortasında Rusya'da St. Petersburg'daki montaj fabrikasının 4 kapılı ve 5 kapılı modelleri üretmesiyle artacak. Çin'deki Chongqing fabrikası da 2012 başlarında devreye girerek Asya Pasifik bölgesinde satılacak Focus'ların üretimini yapacak.
1,484 mm yüksekliğinde, 4,358 mm uzunluğunda ve 1,823 mm genişliğinde (aynalar hariç) olan yeni 5 kapılı model, mevcut Focus'tan 16 mm daha alçak, 21 mm daha uzun ve 15 mm daha dar. Dingil mesafesi ise 8 mm daha uzun: 2,648 mm. Buna göre, benim gibi 185 cm civarı boyda olan sürücülerin, Focus'un sol koltuğunda yaşadıkları diz ağrısı sorununun akibeti ne olacak, açıkçası merak ediyorum. Daha dar olarak üretileceğini düşünürsek, güçlü bir ikna edici argüman gerekli gibi.