Translate

15 Haziran 2011 Çarşamba

İleri Demokrasi

Geçtiğimiz günlerde yapılan Türkiye lansmanı sonrasında, bu hafta Yeni Focus ile ilgili daha detaylı test ve incelemeleri yapma olanağı bulduğumuz Şile Lavanda Otel sunumunda, daha çok Focus ile başlayan, Ford'un yeni global mottolarından biri sayılabilecek, "Teknolojinin Demokratikleştirilmesi" teması vurgulandı. Buna göre, şu ana dek sadece üst sınıf araçlarda ve premium modellerde görmeye alıştığımız ve orta düzey kullanıcılar tarafından ulaşılması zor fiyat seviyelerinde bulunan bir çok teknolojik özellik, ilk kez bu sınıfta bir araçta pazara sunuluyor.

Değer Yaycıoğlu Öztürk
Aylin Gezen
Ford Kurumsal İletişim Müdürü Sn. Değer Yaycıoğlu Öztürk'ün açılış konuşmasının ardından, sırasıyla mikrofona gelen, Focus ve C-Max ürün uzmanı Aylin Gezen ve Binek Oto Ürün Müdürü Talat İşçioğlu'nun sıcak anlatımlarıyla, bu özellikler hakkında detayları öğreniyoruz:


Talat İşçioğlu











Yeni Focus’ta ”Dinamik Tork Kontrolü”, ”Otomatik Park Sistemi” ve ”Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi” gibi teknolojik yenilikler bulunuyor.

Dinamik Tork Kontrolü, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Bu sistem, araç viraj alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.

Otomatik Park Sistemi de, sürücü için uygun olan park yerini bulmakla kalmıyor, aracın park etmesine yardımcı oluyor. Araçta yer alan sensörler sayesinde dar park yerlerine (aracın 1,2 katı) paralel park ederken, otomobil sürücü için gerekli direksiyon manevralarını yapıyor, sürücü sadece frene ve gaza basıp vites değiştiriyor.

Otomatik Park Sistemi
Ford Focus’un yeni versiyonunun diğer bir özelliği ise Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi. Bu sistemde, kızılötesi lazer teknolojisi, düşük hızdaki çarpışmaların riskini azaltmak için sürekli olarak öndeki araçla mesafe izleniyor. İsteğe bağlı olarak devreye alınan sistem; saatte 30 kilometre hızın altında seyrederken öndeki araç ile mesafenin aniden azalması ya da aracın durması halinde, kazadan kaçınmaya ya da çarpışmanın etkisinin azaltılmasına yardım etmek için önceden frenleri hazırlıyor ve sürücü zamanında tepki vermezse sistem sürücü yerine otomatik olarak fren yapıyor.


Eğer hızınız 15 km ve altında ise, bu sistem %99 oranında kazayı engellerken, 15-30 km hız aralığında, oluşabilecek çarpışmanın etkilerini minimize etmekte.

Gelecek Yeni Teknolojiler
Peki bundan sonra ne olacak, hepsi bu kadar mı? Hayır, Ford'un lansmanında öne çıkan haberlerden biri de, hemen 2012'nin ilk çeyreğinde gelecek daha yeni sistemlerin de yolda olduğu idi:
  • Şerit takip uyarı sistemi: Şerit aralığından çıkacak olursanız, direksiyonu titreterek (65 km/s altındaki hızlarda) sürücüyü uyarıyor.
  • Şerit değiştirme kör nokta uyarı sistemi: Sol dikiz aynasının üzerinde yanan sarı bir ışık ile, kör noktada güvenliği azaltan bir faktör varsa haber veriyor.
  • Şeritte kalma yardımcısı: Eğer sürücü uyarıya rağmen şeridine geri getirmedi ise aracı, otomatik bir sistem, direksiyona müdahele ediyor.
  • Sürücü dikkat takip sistemi: Yolda gidiş sırasında, elde ettiği takip sonuçlarına göre sürücüyü uyarır.
  • Otomatik uzun farlar: Uzun farlar açık giderken, karşıda bir ışık kaynağı (sokak lambaları ya da karşıdan gelen araç) olursa, otomatik olarak kısa farları yakar.
  • 2012 sonunda: SYNC Gen 2 sistemi: Bu sistem, tam donanımlı bir araç içi haberleşme ve eğlence sistemi olarak tanımlanabilir. En önemli özelliği olarak, ilave bir GSM kartı ile, araç içi modem hub olarak kullanılabilmesinden bahsedilebilir. 2007 Ocak ayında Detroit Otomobil Fuarı'ndaki ilk lansmanı sonrasında, öncelikli olarak 2007 yılında, Kuzey Amerika pazarında satılan 2008 model araçları için satışa sunuldu. Detaylarını ilerleyen aylarda sizlere duyurmaya devam edeceğiz.

Son olarak, Nisan ayında başlatılan sanal tanıtımlar (Augmented Reality) ve ön siparişlerin ardından Mayıs ayı başında satışına fiilen başlanılan, hali hazırda sunulmaya başlanılan Iphone, Ipad uygulamaları ve benzeri dijital pazarlama yöntemleri ile pazara hızlı bir giriş yapan, ilk "One Ford" aracı olan Focus, hız kesecek gibi görünmüyor.
Eski Focus mu? 6 ay kadar daha devam ederek, özellikle filo müşterilerinin yeni kasaya alışmalarını kolaylaştırmak amacıyla geçiş döneminde hala satışta olacak. En son eski kasa Focuslar ise Temmuz'da üretim hattından çıkmış olacak. Mondeo'da gördüğümüz 240 PSI Powershift ise, Focus için 125 PSI olarak Ekim 2011 'de ve sadece ~4 000 TL farkla bizlerle beraber olacak.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder